מעוניינים לדעת מהם הגורמים השונים לאקנה?

הגורם הראשי לאקנה הוא ייצור-יתר של שמן (סבום) מהעור: זקיקי שיער חסומים אשר אינם מאפשרים לשמן לצאת החוצה, לרוב גורמים לחסימה. לעומת זאת, חוץ מייצור-יתר של שמן, הורמונים וגנטיקה הם גורמים אחרים להתפרצות אקנה אשר אתם יכולים לשלוט בהם!

אוכל

 אוכל חריף המכיל חומצות יכול לשנות את רמת ה-pH של העור ולעורר התפרצויות. חוץ מאוכל חריף, ישנם מאכלים כגון לחם, מוצרי חלב (שוקולד!), שיכולים לגרום להתפרצויות. הפתרון לכך הוא לשים לב לאוכל הנכנס לגוף שלכם ולבדוק איך העור שלכם מגיב למאכלים מסוימים. אם עליתם על תגובה מסוימת לאוכל, אתם יכולים לזהות את הגורם ולהימנע מהמאכל הספציפי שגורם לכם להתפרצות.

לחץ 

הו, המעגל המרושע של לחץ ואקנה. עם הלחץ מגיע האקנה ואז מגיע עוד לחץ! כשאתם מרגישים תחת לחץ, הגוף שלכם מייצר הורמוני לחץ, כולל קורטיזול, אשר יכול לעורר את בלוטות השומן, להגביר את הטסטוסטרון להעלות את ייצור השמן ובכך לסתום את הנקבוביות. נסו לבצע פעילות גופנית בצורה מסודרת, נסו מדיטציה, וקחו קצת זמן בכל יום בכדי להתרכז בעצמכם.

זיעה

התחלתם להתאמן באופן קבוע בכדי להוריד את רמות הלחץ, אבל עדיין סובלים מהתפרצויות? הבעיה יכולה לנבוע מהשטיפה של לפני ואחרי האימון (או חוסר השטיפה). חשוב מאוד לנגב את המייק-אפ לפני שמתחילים אימון, או לפחות לנגב בסיומו. אם אינכם שמים מייק-אפ, זה עדיין רעיון טוב לנקות את העור מכל לכלוך או אבק שהצטבר, וכל דבר אחר אשר רק מחכה בכדי להיכנס לתוך הנקבוביות המזיעות שלכם.

שימוש מסיבי בפילינג

ישנם כאלו שנמצאים תחת ההנחה השגויה ששימוש מסיבי בפילינג הוא התשובה לעור נקי. למרות שפילינג הוא דרך מעולה לנקות את העור מתאים מתים, הוא לא אמור להיות חלק משגרת היום שלכם. שימוש מסיבי בפילינג יכול להוביל לשריטה של השכבה העליונה של העור וגם ליובש. השריטה יכולה לגרום לעור להיות מטרה נוחה עבור נקבוביות חסומות, והיובש עלול לגרום לייצור-יתר של השמנים הטבעיים שלנו ובכך להביא להתפרצות. עדיף לצמצם את השימוש בפילינג לפעם בשבוע ולהשתמש במוצרים המותאמים עבור סוג העור שלכם. סדרת מוצרי AC-CLEAR של קמדיס לדוגמה, היא ללא שמן ומטפלת בעור מבלי לייבש אותו, אלא מספקת לו את הלחות שהוא צריך.