משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

אקנה בגיל מבוגר: איך להימנע ולטפל בה לאורך זמן?

אקנה (ACNE) היא מחלת העור השכיחה ביותר בעולם. התופעה מאופיינת בנגעים לבנים שחורים, פצעים מוגלתיים ולעיתים גם ציסטות, כשהעור בדרך כלל אדמומי, ואפילו כואב. אקנה משפיע לא רק על בני נוער אלא גם על אנשים בוגרים, ובעיקר נשים בוגרות. אז מהם הגורמים לאקנה בקרב מבוגרים ואיך אפשר לטפל בתופעה?

כל מה שחשוב לדעת, בקצרה:

  • מה זה אקנה?
  • מה גורם להיווצרות פצעונים אצל מבוגרים?
  • מה ההבדל בין אקנה לפצעונים אחרים?
  • חשיבות הטיפול באקנה
  • כיצד מומלץ לטפל באקנה?
  • על מה חשוב להקפיד במהלך הטיפול?
  • האם תזונה מאוזנת יכולה לסייע?
  • איזו שגרת טיפוח יש לאמץ כדי לטפל באקנה?
  • היכולות של מוצרי הטיפול באקנה של קמדיס

מה הם פצעי אקנה?

אקנה יכולה להופיע באזורים בעלי ריבוי בלוטות חלב בגוף, אזורים כמו החזה, הגב וכמובן הפנים. אקנה יכולה להופיע בצורת פצעים מודלקים ומוגלתיים, בצורת נקודות שחורות ולבנות (קומודונים), או בצורת מוּרְסָה (Abscess) - אזור מוגלתי המוקף ברקמות מתות הנמצא מתחת לעור.

איך מזהים אקנה אצל מבוגרים

בעוד שבקרב מתבגרים פצעי אקנה יופיעו בדרך כלל באזור סנטר ולחיים, אצל מבוגרים פצעי האקנה יהיו באזור התחתון של הפנים הלחיים התחתונות, אזור קו הלסת והצוואר.
אקנה בגיל בוגר יאופיין בפצעונים גדולים יותר ופחות בראשים שחורים ולבנים.

הגורמים לפצעוני אקנה אצל מבוגרים

נכון שנת - 2022, המדע עדיין לא יודע בוודאות מהם הגורמים לפצעוני אקנה בקרב מבוגרים, עם זאת מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על כמה גורמים נפוצים: 

פעילות יתר של בלוטות החלב

פעילות יתר של בלוטות החלב נוצרת בשל חוסר איזון הורמונלי בגוף. מדובר בתופעה המאפיינת ברוב המקרים בני נוער, אך היא יכולה להופיע גם בגילאי הבגרות. במצב של חוסר איזון הורמונלי שמוביל לפעילות יתר של בלוטות החלב, הבלוטות יפרישו שומן שבא במגע עם תאי עור מתים, מה שמביא לסתימה של הנקבוביות ולהיווצרות פצעונים.

פעילות הורמונלית בעיקר בגוף האישה

באופן כללי, לאחר גילאי ההתבגרות נשים נוטות לסבול מאקנה יותר מגברים. הסיבה לכך היא פעילות הורמונלית מוגברת שמאפיינת את גוף האישה בתקופת מחזור, בהריון ובזמן הנקה.לעתים לאחר הפסקת נטילת גלולות, הגוף לא מאוזן ובלוטות החלב יוצאות משליטה וגורמות להתפרצות של אקנה. למרבה הצער, נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר לסבול מאקנה משאר האוכלוסיה.

נטילת סטרואידים

תרופות מעוררות את המערכת ההורמונלית בגוף, בטח כשאנחנו מדברים על סטרואידים (קורטיזון). בשונה מאקנה רגילה בה הפצעים המופיעים על העור נמצאים בשלבים שונים של התפתחות, פצעי אקנה עקב נטילת סטרואידים ייראו זהים.

מתח נפשי

מחקרים מהשנים האחרונות הצליחו להוכיח קשר חזק בין הופעת אקנה לבין מתח נפשי. מאותם מחקרים עולה כי במצבים של מתח נפשי או חרדה, גדל הסיכוי להתפרצות אקנה, ולא רק בקרב בני נוער אלא גם בקרב מבוגרים. ההסבר שעומד מאחורי התופעה הוא שמתח נפשי וחרדה גורם לעלייה ברמת הקורטיזול, מה שמוביל לפעילות יתר בבלוטות החלב בגוף.

מה ההבדל בין אקנה לבין פצעונים רגילים?

ההבדל המהותי בין אקנה לבין פצעונים הוא שפצעונים הם סימפטום של מצב, בעוד שאקנה הוא המצב עצמו. כל מי שיש לו עור עם נטיה לאקנה יחווה מדי פעם פצעונים, אולם לא כל מי שסובל מדי פעם מאיזה פצעון או שניים יסבול בהכרח גם מאקנה.

כיצד מומלץ לטפל באקנה בפנים? 

לפני שנתייחס לדרכי הטיפול, חשוב להבין שמדובר בטיפול ממושך. חלק מהמבוגרים אשר סובלים מאקנה ממשיכים לסבול מהמצב הרפואי הזה גם בגילאי 30, 40 ואפילו 50. הטיפול באקנה מתחלק לטיפול מקומי, תרופתי או הורמונלי:

טיפול מקומי באקנה

יש לשמור על שגרת טיפוח מתאימה לעור הנוטה לאקנה, טיפול מקומי באקנה באמצעות תכשירים לטיפול נקודתי אותם יש למרוח על העור, באמצעות סבון ייעודי לניקוי העור ובאמצעות קרם לחות קליל נטול שומן.במידת הצורך יש למרוח תכשיר ייעודי לטיפול בהתפרצות פצעונים

טיפול תרופתי והורמונלי באקנה

מדובר בטיפול הורמונלי או אנטיביוטי במתן מקומי או דרך באמצעות כדורים. גלולות למניעת הריון הן דרך טיפול נוספת באקנה, מאחר והן משפיעות על האיזון ההורמונלי בגוף.

על מה להקפיד במהלך הטיפול ושגרת הטיפוח באקנה?

שימוש בתכשירים שאינם סותמים את נקבוביות העור

תכשירים קוסמטיים כמו תכשירי איפור מסוימים, עלולים להכיל חומרים אשר סותמים את נקבוביות העור. לכן, במקביל לטיפול התרופתי, חשוב לבחור תכשירים קוסמטיים שאינם סותמים את נקבוביות העור להימנע מניקוי יתר של עור הפנים.

ד"ר איתן ברמן, רופא עור מומחה, יועץ לקמדיס ובעל ניסיון רב שנים בתחום האסתטיקה, מסביר: "רבים נוטים לחשוב שניקוי הפנים פעמים רבות ביום יעזור להפחתת השומניות והפצעונים. האמת היא הפוכה: ניקוי יתר עלול להגביר את רמת ייצור השומן בעור כפיצוי על "סילוקו" בניקוי. לכן מומלץ לנקות העור עם סבון פנים המותאם לעור שמנוני ונוטה לפצעונים, שאינו מייבש את העור ומסייע להפחתת החלב העודף שגורם להתפרצות האקנה. יש לכל היותר, יש לנקות את הפנים פעמיים ביום - בוקר וערב".

לשמור על רמת לחות תקינה של העור

ד"ר ברמן מסביר: "איזון העור ורמת הלחות בו חשובה מאוד בעור שומני הנוטה לפצעונים. מומלץ לבחור בקרם על בסיס מים ולא על בסיס שמן, קרם על בסיס שומני יכול לחסום את נקבוביות העור ולגרום להאצת פצעונים ואקנה".

האם תזונה נכונה יכולה לסייע במניעת אקנה?

קבוצת מחקרים שנערכו בארה"ב, איטליה ובמלזיה מצאו כי קיים קשר בין צריכת חלב פרה שמכיל הורמונים רבים לבין סיכוי גדול יותר לסבול מפצעי אקנה בקרב ילדים ובקרב מבוגרים כאחד. הנתונים הגיעו עד לכדי - 44 אחוזים הבדל.

בנוסף מזון בעל ערך גליקמי גבוה כמו פסטה, לחם או אורז יכול להיות לגרום להעלאת אנדרוגנים (הורמון גברי כמו טסטוסטרון) ולהשפיע על הופעת אקנה. השיטה הטובה ביותר היא לפסול מאכלים שבעקבותיהם מגיעה התפרצויות של אקנה. לעיתים המאכלים הם נושא אינדיבידואלי, לכן חשוב לעקוב אחר סוג המזון, דרך בישול המזון והכמויות.

איזו שגרת טיפוח יכולה לסייע במניעה ובטיפול באקנה?

  • שימוש בקרם לחות. ללא צבע מלאכותי או פארבנים.
  • הימנעות משימוש מתכשירי קוסמטיקה ואיפור המבוססים על שמן.
  • שטיפה הפנים פעמיים ביום ולא יותר, במים פושרים ובעזרת סבון ייעודי ועדין.
  • הימנעות משפשוף עור הפנים.
  • אסור "לפוצץ" את הפצעונים, ואסור לחטט בעור הפנים או לגרד אותו. הפעולות הללו עלולות לגרום להופעת זיהום משני ולצלקות.

איך המוצרים של קמדיס מסייעים לטיפול באקנה בגיל מבוגר?

ככל שאנו מתבגרים העור שלנו הופך פחות עמיד ולכן נרצה לשמור עליו באמצעות תכשירים פחות אגרסיביים. עור מגורה, אדמומיות ויובש הם חלק מתופעות הלוואי שעשויות להגיע בעקבות מגוון רחב של טיפולים, אפקטיביים ככל שיהיו, הניתנים להקלה על אקנה נכון להיום. אנחנו בקמדיס לקחנו בחשבון לא רק את יעילות הטיפול, אלא גם, ולא פחות חשוב מכך - את השמירה על עור מאוזן לאורך זמן תוך שמירה על איכות החיים: התכשירים של קמדיס מועשרים בשילובי צמחי מרפא יחד עם חומצה סליצילית שהיא מרכיב יעיל , לניקוי עמוק של פצעונים.

התכשירים עובדים בכמה מישורים הם גם מנקים את העור לעומק, וגם מעודדים סביבת עור מאוזנת שתימנע התפרצויות עתידיות

עור מאוזן לטווח ארוך ללא תופעות לוואי

טיפול באקנה באמצעות תכשירים המכילים צמחים מהווה פתרון בטוח ללא תופעות לוואי. הסיבה לכך היא 'אפקט הפמליה' שנשמר כאשר שומרים על קבוצות מולקולות רבות ומגוונות אשר פועלות יחד. קבוצת המולקולות הרבות בצמחים המשולבים בפורמולות במוצרי הטיפול להקלה על תסמיני אקנה של קמדיס, מעצימות את האפקט הטיפולי תוך שמירה על המרכיבים הבריאים בעור.

איך המוצרים בסדרת AC - CLEAR של קמדיס פועלים?

בתכשירים המכילים תמציות צמחים, בניגוד לתכשירים על בסיס כימי, הפעילות המולקולרית היא סלקטיבית. מה זה בעצם אומר? בטיפול אנטיביוטי לדוגמא, האנטיביוטיקה אמנם משמידה את החיידקים הרעים, אבל במקביל היא יכולה גם לפגוע בחיידקים טובים שתפקידם לאזן את העור. מנגנוני הצמחים בעלי תכונות פרביוטיות ואנטי בקטריאליות מורידים את הסיכון לתגובות ותופעות לוואי מצד המטופל, תוך שהם תוקפים את החיידקים הבעייתיים ומעודדים גידול של חיידקים טובים התומכים בסביבת עור מאוזנת במקביל.

קמדיס מציעה פתרון מקיף לשמירה על עור הנוטה לאקנה ובטיפול בהתפרצויות. הערכה המקיפה כוללת ניקוי, קרם לחות נטול שומן וטיפול נקודתי בהתפרצויות של פצעונים

מעניין? שמחים לשמוע! אתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו, לקבל עוד מידע מקצועי וטיפים יעילים לשמירה ולשיקום העור.

נכתב ע״י 'ארז פולק - פתרונות תוכן' מתחייבים לכתוב תוכן מעניין ואפקטיבי

Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop